søndag 24. mai 2015

Kjøkkenhagen


 Kjøkkenhage i pallekarmer i år, sådde i går og 
håper varmen og sol kommer snart. Har sådd gulerøtter, reddiker, rødbeter, salat og ruccola, og kjøpt en stilkselleri og agurkurt (hvit).


Hagelaget jeg er med i har satt i gang en parsellhage, og der skal de dyrke i pallekarmer. Dette inspirerte meg til å prøve med kjøkkenhage igjen, hadde det tidligere da barna var små.


Linus nyter sol og hageliv, en pause i bedet!



Sneglebekjemelse tar mye tid i hagen, her en billig sngelefelle jeg har fåt tips om. Isboks med to hull, noen rørstumper i åpningene og vørterøl i. Lokket på og en stein oppå, slik at pusen ikke kvelver den. Veldig effektivt!


5 kommentarer:

  1. Gøy med kjøkkenhage. Jeg har plantet gulerot for første gang i pallekarm så får vi se hvordan det går. Ha en fortsatt god pinse!

    SvarSlett
  2. Jeg skal også så gulrøtter. Har ikke gjort det ennå for jeg må få ferdig bedet til dem først. Ting tar tid... Egne gulrøtter er grådig godt! Fin pus!

    SvarSlett
  3. Smart med slike pallekarmer , har noe jeg også:)
    Har sådd litt forskjellig, men må passe på,for min kjære katt er ille til å grave opp...
    Har heldigvis ikke slike snegler,ennå I allefall;)
    Fin kveld til deg!

    SvarSlett
  4. Smart med slike pallekarmer , har noe jeg også:)
    Har sådd litt forskjellig, men må passe på,for min kjære katt er ille til å grave opp...
    Har heldigvis ikke slike snegler,ennå I allefall;)
    Fin kveld til deg!

    SvarSlett
  5. Jeg la fiberduk over, men katten klarte å lage hull og komme under. Nå har jeg lagt hønsenetting over, håper det kan hjelpe. Det har spirt allerede :)

    SvarSlett